top of page

טיול כוכב משפחתי בסנטר פארקס אלגוי (ספטמבר 2019)

מאת רן לוי

צילום: משפחת ניצן

מידע כללי

שדה תעופה

ממינגן

(ניתן לטוס גם למינכן או לציריך אך מדובר בנסיעה ארוכה יותר)

הרכב

טיול כוכב משפחתי מגוון

השכרת רכב

Sixt
(הוזמן דרך שלמה סיקסט עם ההנחה היעודית דרך האתר כאן)

מקום לינה

סיכום החופשה

הקדמה

זוג +3 בגילאי 6-13, הילדים שלנו בניגוד אלינו אינם חובבי טבע אלא יותר אטרקציות ופארקים והחלטנו להיענות לדרשותיהם. טיול כוכב בן שבוע עם לינה בסנטר פארק אלגוי.

פירוט המסלול לפי ימים

יום 1

לונה פארק Skyline Park ובסגירת הפארק רגליים יחפות Bad Wörishofen‏
הלונה פארק גדול מקסים, יש מתקנים מגוונים לכל הגילאים גם לגדולים, זה לא פארק אירופה ולכן בהחלט מספיק יום אחד לסיימו, מתקנים מאוד חוויתיים ומאתגרים כלל לא סטנדרטים, ללא ספק זה הפארק שהילדים אהבו יותר.
הרגליים היחפות מסלול מעגלי חינמי בתוך פארק טבע גדול שהינו ממש בתוך העיר, קצת ארוך (מעל 2 ק״מ) ובאמת כולל כל מדרך אפשרי עם ברזים ומברשות ניקוי באמצע הדרך, החבאנו הנעליים בצמחייה ויצאנו לדרך היה כיף, המסלול מסומן בטביעות רגליים ענקיות.

יום 2

יום גשום, נשארנו בסנטרל פארק ליהנות מהפארק מים המקורה, הגינות החיצוניות, והפנימיות (באלובה) הפארק חבלים שלו היה סגור.

יום 3

קצת טבע מפלי Scheidegger Wasserfälle ואחר כך צמרות העצים skywalk.
המפלים מסלול קצר באורך כולל של כ 1.3 ק״מ, המסלול עצמו מקסים ויפה עם מתקנים לילדים לאורכו, המפלים אינם מהגבוהים והמרשימים של גרמניה אך עדיין מדובר במסלול כיפי.
צמרות העצים קיבלו אותנו במזג אויר קשה מעונן להחריד וקר אז לא נהיננו מהנוף ארוך הטווח, מדובר בצמרות עצים קצר יחסית באורכו ולא מהגבוה שבסוגו אבל כולל מקטע חוויתי עם מתקנים בגובה ובסופם מגלשה מטה.

יום 4

עוד קצת טבע בקניון Breitachklamm, קניון מרשים מאוד, עקרונית המסלול קצת ארוך 3.5 קמ אבל לפני חצי שנה הוסיפו לו קיצור דרך שמקצר אותו לכדי 2.8 קמ (הדרך חזרה מהקניון התקצרה בחצי וזה בהחלט מספק)
סיימנו את היום במזחלות Alpsee Bergwelt כדי שגם הילדים ייהנו מיום זה, מדובר במזחלות הרים הכי ארוכות בגרמניה 2.8 קמ וגם הכי ארוכות באזור כולו (נדמה לי רק אימסט באוסטריה שקרובות למדיי ארוכות יותר 3 קמ ובמקצת).
עולים ברכבל ויורדים במזחלות, ילדים מתחת ל 1.4 מטר חייבים לעשות עם מלווה ומקפידים מאוד על זה, האתר מאוד יקר וכל פיפס דורש תשלום נפרד ולכן לעיתים זה מייקר יותר כי המבוגר חייב לעשות שוב עם הילד האחר ולשלם שוב על עלייה נפרדת. יש שם גם פארק חבלים גדול (בתשלום נדיב) ומשחקיה גדולה (בתשלום נדיב אחר) שאותם לא עשינו.
בין לבין הספקנו לדחוף קצת שופינג באוטלט ספורט הגדול The sports market Sonthofen, מחירים נוחים מאוד קנינו נעליים וגקטים לכולם והספקנו גם לדחוף ביקור חפוז ב C&A (רשת בסגנון פרימרק למי שמכיר) שבו השארנו לא מעט כסף גם כן (כי צריך בגדים חדשים מתחת לגקטים שקנינו קודם לכן).

יום 5

הילדים קיטרו שנמאס להם מטבע ומזמן לא ראו פארק אז הלכנו לפרק חבלים Abenteuer-Kletterpark-Tannenbühl בעיירה Bad Waldsee ואחר כך הקפנו את האגם בשם הזהה בתוך העיירה. הפארק חבלים היה הכי יפה מרשים ומפותח שנתקלתי בו אי פעם, מתאים לכל הגילאים בלי יוצא מן הכלל גם לבני השש יחד עם זאת דיי יקר.
הפארק מורכב מכ 12 מסלולי חבלים שונים, כל מסלול מעגלי ובדרגת קושי נפרדת. גיל הילד פחות חשוב הגובה הוא הפרמטר החשוב, ילד בגובה 1.3 יכל לעשות את חמשת המסלולים הראשונים (בפועל התפרק מעייפות כבר במסלול השלישי) ילדה בגובה 1.5 יכלה לעשות את 7 המסלולים הראשונים (בפועל התפרקה כבר במסלול השני). כל מסלול יכול להימשך כשעה תלוי בקצב הילד ומורכב מאלמנטים שונים כשמדי פעם יש אפשרויות מילוט וקיצור מטה באומגה.
לילדים הקטנים החל מגיל 4 כמדומני יש מסלול משלהם ארוך מאוד עם אלמנטים דומים למסלולי הבוגרים אך מותאם לגובהם. כל המסלול מתנהל בגובה של כמטר וחצי כך שמבוגר יכול ללוות אותו מלמטה ולעזור.
במקום גם משחקייה כיפית, סהכ העברנו שם כחצי יום ואחכ המשכנו לאגם.
האגם יפה עם נוף מרשים, מתחיל במדרחוב העירוני ומקיף את כל האגם בערך 1 קמ היקפו בדרך אלמנטים לילדים, משחקיה, מסלול רגליים יחפות קצרצר, מבוך (שהיה סגור כשהגענו) וכדומה, נגינה עם הרגליים, שייט וכו. האגם לא בנוי לטבילה אולי בגלל המזג האוויר הקודר שהיה לנו

יום 6

מזמן לא היינו בלונה פארק אז נסענו ללגולנד.
הייתי בו לפני עשור וקצת התאכזבתי בביקור זה, הפארק מותאם מאוד לקטנטנים עד גיל 6, לגדולים יותר הוא דיי משעמם, הגדולים התחברו יותר לפאן הלגו של הפארק, לעיצוב המדוקדק והמושלם, למבני הלגו הפזורים אינסוף ופחות למתקנים עצמם שאינם מתקרבים לרמה של סקייליין בו היינו קודם לכן. הפארק נסגר דיי מוקדם, כבר בחמש מכבים את כל המתקנים.
סיימנו את היום בשופינג נוסף ברשתות המוכרות והסמוכות לפארק C&A, KIK, TEDI אך מיצינו כבר את הקניות בימים הקודמים אז יצאנו בזול הפעם.

הערות וטיפים

לחצו כאן לפתיחת הפוסט המקורי עליו מבוסס הסיכום.